Omelet

Information
Antal personer: 1
Kcal: 265 kcal

Tid
Forberedelse: 3-5 min.
Stegning: Ca. 7 min.
Total: Ca. 10 min.

Omelet:
Æg S/M | 2 stk.
Mælk | 0,5 dl
Mel | 1 spsk. 
Rugbrød | 1 skive
Cherry tomat | 1-2 stk.
Salt | 1 knsp.
Peber | 1 knsp. 

Tips:
Hvis omeletten skulle ende med at gå i stykker, kan du blot røre det hele sammen og lave det til en æggekage i stedet. 

Hvis du er en person der ønsker mere smag og fylde, kan du med fordel tage et kig under aftensmads kategorien, hvor du kan finde en opskrift til en omelet med fyld. 

Æg, mel, mælk, samt salt og peber piskes sammen til en ensartet masse.
Panden varmes op, hvorefter rigeligt af fedtstof bliver smidt på.
Når alt fedtstoffet er smeltet, hældes æggeblandingen på panden, ved en lidt over middel varme.
Når omeletten er ved at blive mindre fast på toppen (Ingen flydende blanding at se) typisk efter 7 min. vendes den ene halvdel over den anden, ved hjælp af en tynd spatel. Hvis den revner en smule i bøjningen, er det ikke et problem.
Steg omeletten et minut eller to ekstra, helst på hver side, hvis modet er til det, men ellers blot på den ene.

Ha’ rugbrødet klar på en tallerken og lig forsigtigt omeletten herpå. For en ekstra og sprød smagsoplevelse, rister jeg til tider brødet på en brødrister.
Til slut halveres tomat(er), hvorefter du nu er klar til at spise.
God fornøjelse.